
| Menu | deel: |
Leerstofkaarten |
|||||||
| Kinderen gaan rekenen interventies | |||||||
| klklas1 | klklas2 | klas 1 | klas 2 | klas 3 | klas 4 | klas 5 | klas 6 |
1. Gecijferdheid, getalbegrip |
|||||||
| Rekenvoorwaarden | |||||||
| Getalbegrip/Getalbewustzijn (tellen) | |||||||
| Positioneren op de getallenlijn | |||||||
| 2. Bewerkingen. Optellen en aftrekken | |||||||
| Rekenen tot | Rekenen tot | Rekenen tot | |||||
| 10 | 20 | 100-1000 | |||||
| 3. Bewerkingen. Vermenigvuldigen en delen | |||||||
| Kolomsgewijs rekenen | |||||||
| Tafels en tafelrijen 1 t/m 12 | |||||||
| Rekenen en bewegen | |||||||
| Het principe van vermenigvuldigen en delen | |||||||
| 4. Meten | |||||||
| Begindocument voor meten en maten | |||||||
| Vormtekenen | Algebra | ||||||
| Werken met grafieken | |||||||
| 5. Verhoudingen en procenten | |||||||
| Breuken | Kommagetallen | Procenten | |||||
| Verhoudingen | |||||||
| 6. Schattend rekenen | |||||||
| Schatten | |||||||
| klklas1 | klklas2 | klas 1 | klas 2 | klas 3 | klas 4 | klas 5 | klas 6 |